۱۳۸۸ آبان ۷, پنجشنبه

دانستنی ها(به مناسبت تولد عسل خانم)


- جهان حدود 7/13 ميليارد سال پيش متولد شده است فقط حدود 4درصد عالم از ماده ، به شکلي که ما مي شناسيم تشکيل شده است ، يعني ماده معمولي که ما مي شناسيم و در آزمايشگاه وجود دارد، فقط 4درصد کل عالم را مي سازد. 23درصد عالم را ماده تاريک سرد تشکيل داده که دانشمندان اطلاعات خيلي کمي درباره اش دارند و 73درصد باقي مانده را انرژي تاريک عجيب تشکيل مي دهد که تقريبا تنها چيزي که در موردش مي دانيم ، اين است که وجود دارد! هندسه کيهان تخت است و مشاهدات wmap مدل تورمي را تاييد مي کند که مي گويد: جهان با مهبانگ شروع شد و در زمان کوتاهي خيلي سريع منبسط شد و سپس آهنگ انبساطش کند شد تا به مقدار کنونيش رسيد. اين انبساط ادامه خواهد داشت و جهان تا ابد منبسط خواهد شد. نتايج اخير امکان توقف انبساط يا باز رميدن جهان در خودش را رد مي کند. طبق محاسبات نخستين ستاره ها 200 ميليون سال پس از توليد کيهان متولد شدند. به خاطر زماني که طول کشيده تا اين تابش به ما برسد اين داده هاي جديد جهان را درست آن طور که بلافاصله پس از مهبانگ بوده ، نشان مي دهد. اين تابش دورترين چيزي است که دانشمندان تاکنون موفق به مشاهده آن شده اند
- تنها قسمت بدن که خون ندارد قرينه چشم است
- شتر مرغ در3 دقيقه 95 ليتر اب می خورد

- با 30 گرم طلا نخی به طول 81 k/m می توان درست کرد
- با يک مداد معمولی خطی به طول 58k/m می توان کشيد
درسال ۱۶۵۴قبل از اختراع ماشين بخار اولين بار اتوفن گواريک فيزيکدان المانی با ازمايش نشان داد که هوا دارای فشار است.وی ابتدا هوای دونيمکره مسی را با پمپ تخليه هوا از انها خارج نمود وسپس انها را به هم چسباند اين نيمکره ها بقدری از هوای بيرون تحت فشار بودند که ۸ جفت اسب از طرفين هم نمی توانستند نيمکره ها را از هم جدا سازند. فشار هوا را در سطح تراز دريا يک اتمسفر فرض شده است با بالا رفتن از سطح تراز دريا فشار هوا به علت کاهش چگالی هوا کم می شود از انجايی که شارش هوا از منطقه پر فشار به کم فشار صورت ميگيرد کوهنوردان در صعود به کوه دچار مشکل می شوند چون هوای بيرون فشار کمی دارد وبراحتی اکسيژن وارد بدن شخص نمی شود به همين دليل کوهنوردان در صعود به کوههای مرتفع اکسيژن با خود حمل ميکنند.
- ابرهادی ها يا همان ابررساناها موادی هستند که می توانند در حرارت بسيار پايين الکتريسيته را بدون اينکه مقاومتی از خود نشان دهند هدايت کنند.
- ابرمايعات نيز در درجه حرارت بسيار پايين، يعنی تنها کمی بالاتر از صفر مطلق، فعاليت می کنند و هيچ نوع اصطکاکی نشان نمی دهند به طوری که اگر به گردش درآيند متوقف نخواهند شد
- اسم تمام قاره‌ها با همان حرفي كه آغاز شده است پايان مي‌يابد.
- مقاوم‌ترين ماهيچه در بدن، زبان است.
- كلمه «ماشين‌تحرير» (TYPEWRITER) طولاني‌ترين كلمه‌اي است كه مي‌توان با استفاده از حروف تنها يك رديف كيبورد ساخت.
-چشمك زدن زنان، تقريباً دوبرابر مردان است.
- شما نمي‌توانيد با حبس نفستان، خودكشي كنيد.
- محال است كه آرنج‌تان را بليسيد.
- وقتي كه عطسه ميكنيد مردم به شما «عافيت باش» ميگويند، چرا كه وقتي عطسه مي‌كنيد قلب شما به اندازه يك ميليونيم ثانيه مي‌ايستد.
- خوك‌ها به لحاظ فيزيك بدني، قادر به ديدن آسمان نيستند.
- وقتي كه به شدت عطسه مي‌كنيد، ممكن است يك دنده شما بشكند و اگر عطسه خود را حبس كنيد، ممكن است يك رگ خوني در سر و يا گردن شما پاره شود و بميريد.
- جليقه ضد گلوله، ضد آتش، برف‌پاك‌كن‌هاي شيشه جلوي اتومبيل و چاپگرهاي ليزري توسط زنان اختراع شدند.
- تنها غذايي كه فاسد نمي‌شود، عسل است.
- كروكوديل نمي‌تواند زبانش را به بيرون دراز كند.
- حلزون مي‌تواند سه سال بخوابد.


۴ نظر:

  1. خیلی جالببببببببببببب بود.

    پاسخحذف
  2. سلام مهسا خانم متاسفانه وبلاگ شما که من هرچی سعی میکنم بروم نمیشه و وسط مسیر آدرس searchinginted.com را پیدا میکنه

    پاسخحذف
  3. سلام.
    چرا آخه اینجوری شده؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    بچه های شاهین شهر مشکلی ندارن احتمالا مشکل از شبکه ی اصفهان هست........

    پاسخحذف
  4. چرا عسل خانوم ناراحته؟
    بمیرم الهی
    نکنه اذیتش کردی؟
    به جا این همه دانستنی یه کیک برا تولدش میگرفتی که اینطوری مغموم نباشه
    ما هم دعوت کنیا...

    پاسخحذف