۱۳۸۸ آبان ۹, شنبه

ترفند بالابردن سرعت اینترنت

ترفند های کامپیوتر:
يه ترفند درمورد افزايش سرعت اينترنت رو تا۹۱۲کيلو بايت بگم
براي افزايش سرعت اينترنت به 115 ابتدا روي my computer راست كليك كرده وگزينه properties روانتخاب كنيد حالا از برگه Hardware در قسمت Device Mnager كليدDevice Manager رو بزنيد
حالا درقسمت سمت چپDevice Manager روي Modems دابل كليك كنين و بر روي مودمي كه با اون Connect ميشين راست كليك كنين و گزينه properties روانتخاب كنين حالا در برگه Advanced ودرقسمت Extra Settings کادر خالی عبارت AT&FX رو تايپ كنين و ok رو بزنيد و سیستم را خاموش کنید وحالابرای افزایش سرعت تا۹۱۲ باید به سروقت شمار گیر خود رفته ورویش راست کلیک کرده وروی Properties را بر کلیک کرده در صفحه که باز می شوداز سرقسمت General بر روی گزینهconfigure کلیک کرده ودر صفحه که با مشود جلویMaximum speed سرعت را از ۱۱۵۰۰به ۹۱۲۶۰۰ تغییر می دهیمحالا شما هر وقت به سرعت اینترنتنگاه کنید ۹۱۲ رامی بینید

یک صبر کن و هزار افسوس مخور


داستان:
درباره ضرب اامثل:
آورده اند که در بلاد خراسان پادشاهی بود که سال ها خدا به او فرزندی عطا نکرده بود. به همین خاطر همیشه اندوهگین بود و مدام به درگاه حق تعالی دعا و زاری می کرد، تا اینکه بالاخره خدا به او فرزندی عطا کرد. پادشاه از خوشحالی در پوست خود نمی گنجید و آنقدر از آمدن آن فرزند خرسند بود که چند دایه را مامور رسیدگی او کرده بود تا هم مراقب او باشند و هم تربیت او را بر عهده بگیرند.
اتفاقا این پادشاه راسوی تربیت شده ای داشت که در قصر شاهی زندگی می کرد و با بازی هایی که به او یاد داده بودند پادشاه را سرگرم می کرد و می خنداند. روزی از روزها زمانی که فرزند پادشاه در گهواره بود و دایه ها هم از خستگی خوابشان برده بود، ماری از پنجره اتاق وارد شد و به طرف گهواره کودک حرکت کرد. راسو که یکی از دشمنان سرسخت ِمار است به محض دیدن مار به طرف او حمله کرد و با او گلاویز شد و بالاخره مار را از پا درآورد و به گوشه ای انداخت. در اثر درگیری آن دو، یکی از دایه ها از خواب پرید و دید که راسو با دهان خون آلود از گهواره پایین آمد. بنای شیون و فریاد را گذاشت که راسو طفل را کشت. مادر بچه و بقیه دایه ها هم وحشت زده بنا کردند به داد و فریاد. پادشاه هم که اتاقش همان نزدیکی بود از صدای آنان هراسان به اتاق بچه آمد و باورش شد که راسو بچه را کشته است. این بود که آنی تامل نکرد. راسو را که همان دور و بر بازیگوشی می کرد با عصبانیت برداشت و چنان برزمین کوبید که مغزش متلاشی شد. بعد گریه کنان به طرف گهواره رفت و با تعجب و تردید، دید بچه صحیح و سالم است. همان لحظه یکی از دایه ها مار مرده را گوشه اطاق پیدا کرد و به همه نشان داد. همه دانستند که راسوی بیچاره جان بچه را نجات داده بود و پادشاه ِپشیمان تازه فهمید که چه موجود نجیبی را بی گناه مجازات کرده و «در عوض ِنیکی، بدی کرده است» بعد با خود گفت : «بی صبری کردم و خودم را در دریای ندامت انداختم» اگر اندکی تامل می کردم و شکیبا می بودم این عمل از من صادر نمی شد و اینگونه دچار افسوس و دریغ نمی گردیدم. اکنون دیگر این حادثه را با آب حسرت نمی توان تسکین داد و دیگر پشیمانی سودی ندارد.»
هرکه بی فکر و تامل عملی گیرد پیش آخرالامر از آن کرده پشیمان باشد
پس ای عزیز! این تمثیل برای آن آوردم تا بدانی که در زمان خشم و غضب لازم است شکیبا باشی و بی صبر و تامل تصمیم نگیری و جز در امور خیر تعجیل نکنی که حکیمان گفته اند : «عجله کار شیطان است» و دیگر گفته اند، و چه نیکو گفته اند : «صبر کن و هزار افسوس مخور»

۱۳۸۸ آبان ۷, پنجشنبه

دانستنی ها(به مناسبت تولد عسل خانم)


- جهان حدود 7/13 ميليارد سال پيش متولد شده است فقط حدود 4درصد عالم از ماده ، به شکلي که ما مي شناسيم تشکيل شده است ، يعني ماده معمولي که ما مي شناسيم و در آزمايشگاه وجود دارد، فقط 4درصد کل عالم را مي سازد. 23درصد عالم را ماده تاريک سرد تشکيل داده که دانشمندان اطلاعات خيلي کمي درباره اش دارند و 73درصد باقي مانده را انرژي تاريک عجيب تشکيل مي دهد که تقريبا تنها چيزي که در موردش مي دانيم ، اين است که وجود دارد! هندسه کيهان تخت است و مشاهدات wmap مدل تورمي را تاييد مي کند که مي گويد: جهان با مهبانگ شروع شد و در زمان کوتاهي خيلي سريع منبسط شد و سپس آهنگ انبساطش کند شد تا به مقدار کنونيش رسيد. اين انبساط ادامه خواهد داشت و جهان تا ابد منبسط خواهد شد. نتايج اخير امکان توقف انبساط يا باز رميدن جهان در خودش را رد مي کند. طبق محاسبات نخستين ستاره ها 200 ميليون سال پس از توليد کيهان متولد شدند. به خاطر زماني که طول کشيده تا اين تابش به ما برسد اين داده هاي جديد جهان را درست آن طور که بلافاصله پس از مهبانگ بوده ، نشان مي دهد. اين تابش دورترين چيزي است که دانشمندان تاکنون موفق به مشاهده آن شده اند
- تنها قسمت بدن که خون ندارد قرينه چشم است
- شتر مرغ در3 دقيقه 95 ليتر اب می خورد

- با 30 گرم طلا نخی به طول 81 k/m می توان درست کرد
- با يک مداد معمولی خطی به طول 58k/m می توان کشيد
درسال ۱۶۵۴قبل از اختراع ماشين بخار اولين بار اتوفن گواريک فيزيکدان المانی با ازمايش نشان داد که هوا دارای فشار است.وی ابتدا هوای دونيمکره مسی را با پمپ تخليه هوا از انها خارج نمود وسپس انها را به هم چسباند اين نيمکره ها بقدری از هوای بيرون تحت فشار بودند که ۸ جفت اسب از طرفين هم نمی توانستند نيمکره ها را از هم جدا سازند. فشار هوا را در سطح تراز دريا يک اتمسفر فرض شده است با بالا رفتن از سطح تراز دريا فشار هوا به علت کاهش چگالی هوا کم می شود از انجايی که شارش هوا از منطقه پر فشار به کم فشار صورت ميگيرد کوهنوردان در صعود به کوه دچار مشکل می شوند چون هوای بيرون فشار کمی دارد وبراحتی اکسيژن وارد بدن شخص نمی شود به همين دليل کوهنوردان در صعود به کوههای مرتفع اکسيژن با خود حمل ميکنند.
- ابرهادی ها يا همان ابررساناها موادی هستند که می توانند در حرارت بسيار پايين الکتريسيته را بدون اينکه مقاومتی از خود نشان دهند هدايت کنند.
- ابرمايعات نيز در درجه حرارت بسيار پايين، يعنی تنها کمی بالاتر از صفر مطلق، فعاليت می کنند و هيچ نوع اصطکاکی نشان نمی دهند به طوری که اگر به گردش درآيند متوقف نخواهند شد
- اسم تمام قاره‌ها با همان حرفي كه آغاز شده است پايان مي‌يابد.
- مقاوم‌ترين ماهيچه در بدن، زبان است.
- كلمه «ماشين‌تحرير» (TYPEWRITER) طولاني‌ترين كلمه‌اي است كه مي‌توان با استفاده از حروف تنها يك رديف كيبورد ساخت.
-چشمك زدن زنان، تقريباً دوبرابر مردان است.
- شما نمي‌توانيد با حبس نفستان، خودكشي كنيد.
- محال است كه آرنج‌تان را بليسيد.
- وقتي كه عطسه ميكنيد مردم به شما «عافيت باش» ميگويند، چرا كه وقتي عطسه مي‌كنيد قلب شما به اندازه يك ميليونيم ثانيه مي‌ايستد.
- خوك‌ها به لحاظ فيزيك بدني، قادر به ديدن آسمان نيستند.
- وقتي كه به شدت عطسه مي‌كنيد، ممكن است يك دنده شما بشكند و اگر عطسه خود را حبس كنيد، ممكن است يك رگ خوني در سر و يا گردن شما پاره شود و بميريد.
- جليقه ضد گلوله، ضد آتش، برف‌پاك‌كن‌هاي شيشه جلوي اتومبيل و چاپگرهاي ليزري توسط زنان اختراع شدند.
- تنها غذايي كه فاسد نمي‌شود، عسل است.
- كروكوديل نمي‌تواند زبانش را به بيرون دراز كند.
- حلزون مي‌تواند سه سال بخوابد.


۱۳۸۸ آبان ۴, دوشنبه

حالا که وقت گریه نیست

شعر از مریم اسدی:

حالا که وقت گریه نیست

دوباره دست من و تو / قد کشیدن به سوی هم

فرصت شده تا بشینیم / دوباره روبه روی هم حالا که وقت گریه نیست

قصۀ بی تو بودنم / داره به آخر می رسه

خورشید خوشبختی من / انگار داره سر می رسه

ببین چطور دست بهار/ رو تن باغچه می شینه

دوباره آیینه داره / این همه شوقو می بینه حالا که وقت گریه نیست

حالا که غصه های من / یکی یکی شادی شده

حالا که قصۀ قفس / قصۀ آزادی شده

آیینۀ من شدی و / دارم شبیه تو می شم

باور نکردم هنوزم / دوباره برگشتی پیشم حالا که وقت گریه نیست

گلا یه هامو بعد از این / همشونو دور می ریزم

فقط از عاشقی می گم / اشکاتو پاک کن عزیزم حالا که وقت گریه نیست


اینترنت

ارایه اینترنت با سرعت ۲۱ مگابیت درثانیه برای تلفن های همراه در فیلادلفیا
By Aliasghar Honarmand
Sunday, 20 September 2009

t-mobile-logo.jpg

شرکت T-Mobile از ارایه کننده های خدمات تلفن همراه نخستین شرکتی است که ارایه اینترنت روی شبکه پرسرعت HSPA+ را در آمریکا آغاز کرده است. این سرویس که در حال حاضر در فیلادلفیا و روی شبکه 3G این شرکت فعال شده، به کاربران تلفن همراه، سرعتی معادل ۲۱ مگابیت در ثانیه را ارایه می کند. شرکت تی موبایل اعلام کرده این سرویس تا سال دیگر در شهرهای دیگر آمریکا نیز ارایه خواهد شد.

حدود یک سال پیش در نارنجی به بررسی سرعت اینترنت در نسل سوم تلفن های همراه پرداخته بودیم. آنجا دیده بودیم که سرعت اینترنت شبکه 3G در شهرهای آمریکا حدود ۱.۴ مگابیت درثانیه است. اما حالا پس از گذشت کمتر از یک سال این سرعت در حال ارتقا به ۲۱ مگابیت در ثانیه است.

حالا اگر بخواهیم این سرویس ها را با ایران مقایسه کنیم به اعداد و ارقام جالبی می رسیم. سرعت اینترنت موبایل در ایران در بهترین حالت ۶۴ کیلوبیت برثانیه است. البته به شرطی که قطع نباشد و شما در محدوده سرویس دهی آن زندگی کنید. حالا اگر آن را با خط جدید ۲۱ مگابیت مقایسه کنیم می بینید که خطوط جدید ۳۲۸ برابر سریع تر هستند.

مقایسه قیمت ها هم جالب تر است. سرویس اینترنت پرسرعت در آمریکا تنها با پرداخت چند دلار در ماه قابل دسترس است. (بین ۲۰ تا ۶۰ دلار در ماه) در ایران روی موبایل که خواب چنین سرعتی را هم نمی توان دید اما اگر بخواهید، می توان برای منزل یا محل کار اینترنت پرسرعت ۲۰ مگابیت تهیه کرد. به شرطی که ماهیانه ۱۰ میلیون تومان پرداخت کنید.

در همین رابطه ببینید:
جدول تعرفه های اینترنت شرکت فناوری اطلاعات
منبع

۱۳۸۸ آبان ۳, یکشنبه

رم ایتالیا زیبا ترین شهر دنیا

عکس های عاشقانه

جدیدترین تلویزیون های ال سی دی سونی سری Xمدل۴۵۰ که ترکیبی از پیشرفته ترین فناوری و جذاب ترین طراحی قاب و ظاهر است , در آینده نزدیک به بازار عرضه می‌شود.

تلویزیون جدید براویا سری X که دارای ویژگی‌هایی از قبیل all-new BRAVIA Engine 2 PRO، RGB Dynamic LED و تکنولوژی‌های Motionflow PRO است، به منظور ارائه بهترین کیفیت تصاویر ابداع شده است.
این تلویزیون مجهز به سیستمی اختصاصی به نام BRAVIA Engine 2 PRO است. این سیستم سامانه تصویری پر قدرتی است که با استفاده از فناوری دیجیتال هوشمند کیفیت و شفافیت تصاویر را تقویت می‌کند و حتی از تصاویری که از مبداء ضعیف پخش می‌شوند تماشای تصاویری با وضوح استاندارد و Full HDرا امکان پذیر می سازد.

فناوری BRAVIA Engine 2 PRO نیز عمق بیشتر به تصاویر می‌بخشد. با این فناوری که در براویا سریx تعبیه شده می‌توانید فیلم‌های طبیعت را به صورتی کاملا زنده و جاندار در مجموعه ای از رنگ‌های درخشان و با کیفیتی استثنایی در مدل‌های ۴۶ اینچ و ۵۵ اینچ مشاهده کنید.
مدل X450 با ترکیب انحضاری LED‌های قرمز، آبی، و سبز، نور مناسب و کافی برای تولید تصاویری با کیفیت ایجاد می‌کند.
این تلویزیون که تصویری فوق‌العاده شفاف را برای علاقه‌مندان به ورزش به ارمغان می‌آورد، مجهز به تکنولوژی‌های Motionflow PRO و Motionflow 100Hz است تا حرکات سریعی را ایجاد کند که شفاف‌تر، واضح‌تر و باکیفیت‌تر مشاهده شوند.
با تکنولوژی Motionflow 100 هرتز که در مدل‌های ۴۰ اینچ و ۷۰ اینچ به کار رفته، وضوح و ثبات تصویر به حداکثر می‌رسد. این سیستم برای مشاهده برنامه‌های پر تحرک ایده آل است.

ویژگی‌های عملکرد مناسب، نظیر XrossMediaBar (XMBTM) و BRAVIA Sync از دیگر ویژگی‌های مورد توجه مردم در مدل X450 است.
با XMBTM طراحی منحصر به فرد سونی، استفاده از ریموت کنترل آن به قدری ساده می باشد که به راحتی توسط مصرف کننده درک می‌شود و امکان مشاهده تصاویر را بدون تنظیم و کار کردن زیاد با ریموت کنترل فراهم می سازد. در عین حال، همزمان با اتصال دیگر ابزارهای سرگرمی X450’s HDMI outlets، می توانید به راحتی آن را خاموش و روشن کنید.
این تلویزیون همچنین دارای USB مشاهده عکس و Photo TV HD جهت مشاهده آسان تصاویر در صفحات بزرگ است.

این تلویزیون علاوه بر طراحی مدرن و مناسب، از قابی زیبا برخوردار است که با هر دکوری سازگار خواهد بود Bravia XMBTM توسط یک سیستم صوتی متشکل از بلندگوهای درونی به عرض ۲۰ میلیمتر کامل می گردد.
مدل ۵۵ اینچ دارای ۶ بلندگوی اصلی و ۲ بلندگوی بم (woofer) و. مدل‌های ۴۰ و ۴۶ اینچ دارای ۴ بلندگوی اصلی و ۲ بلندگوی بم است. این تاثیرهای محیطی در ورزش، کنسرت‌های زنده یا فیلم بالاتر می رود و لذت تماشای هر برنامه را بیشتر می نماید.

۱۳۸۸ آبان ۲, شنبه


کرم سیب
اولين باري که عاشقت شدم يادته ؟ من يه کرم سيب بودم و تو يه کرم ابريشم ... من به تو قول دادم ديگه هيچوقت سيب نخورم و تو هم قول دادي دور خودت پيله نزني ولي نمي دونم چي شد که من طاقت نياوردم و فقط يه خورده سيب خوردم و تو هم از غصه دور خودت پيله بستي... حالا دومين باره که عاشقت شدم اما من هنوز يه کرم سيب هستم و تو يه پروانه خوشگل تو پر زدي و رفتي و من موندم و سيب هايي که جايي براي خورده شدنشون نمونده ... از هر چي سيبه منتنفرم

۱۳۸۸ آبان ۱, جمعه

آموزش زبان کره ای

)

تا بحال با مصدر ها و شکل ساده (حال ساده) آشنا شدیم . در این قسمت به معرفی زمان گذشته(ماضی) می پردازیم . مانند حال ساده در این نوع زمان هم سه دستور مختلف داریم برای سه نوع فعل هایی که معرفی کردیم :

نوع فعل

قاعده

مثال

نوع اول

حذف علامت مصدری + 았어요

갔어요

نوع دوم

حذف علامت مصدری + 었어요

먹었어요

نوع سوم

حذف علامت مصدری +했어요

공부했어요

امیدوارم که معنی فعل های بالا را که به عنوان مثال آورده شده رو یادتون نرفته باشه . به ترتیب (خود فعل) رفتن، خوردن ، مطالعه کردن می باشند . به چند مثال زیر توجه کنید :

뭘했어요 ? = What Did You Do? = چکار کردی ؟

잔화했어요 = I Telephoned = من تلفن کردم

و ...

2. از(From)

در درس اول دیدیم که에 معنای "به" یا حرفto را می دهد همینطور حرف 에서 نیز به معنی "از" یا همان From می باشد .

برای مثال شما می تونستید بگویید که :

서울에서 떠났어요 = I Departed From Seoul = من از سئول رفتم (تغییر مکان دادم)

وقتی که می خواهیم بپرسیم ""از کجا ...؟ "" از کلمه ی ...어디에서 استفاده می کنیم که어디 به معنای کجا می باشد برای مثال :

어디에서 왔어요 ? = Where Are [You] Come From? = اهل کجایی؟ ( از کجا اومدی؟)

3. چه چیز/ کدام(What / Which)

در زبان کره ای نیز مانند زبان انگلیسی بین کلمان What و Which تفاوتی وجود دارد به این صورت که What یک مفهمومیک انتخاب بزرگ و بی کران را می رساند در حالی که Which معنای یک انتخاب محدود را می رساند . حالا این حرف هایی که در بالا زدم یعنی Which رو در زمانی بکار می بریم که بخواهیم بین چند تا چیز محدود یعنی قابل شمارش انتخابی انجام دهیم ولی What را زمانی بکار می بریم که بخواهیم بینهایت یا تعداد نا متناهی چیز ی را انتخاب کنیم . امیدوارم که متوجه شده باشید.

ما قبلا کلمه ی What رو معرفی کرده بودیم(뭐) که اغلب با علامت مفعول ادغام می شود و بصورت뭘 در می آید . در زبان کره ای دو نوع Which وجود داره که فرقی نمی کنه که کدومو بکار ببریم

어느 나라에서 와어요 = Which country do [you] come from ? = از کجا اومدی ؟ {اهل کجی؟!}

یا

무슨 나라에서 와어요 = Which country do [you] come from ? = از کجا اومدی ؟ {اهل کجی؟!}

4. بیان مغایرت (Contrastive)

کره ای ها عادت دارند که واسه همه چیز یه علامتی داشته باشند ! مثلا فاعل (이 / 가) مفعول (을 / 를) و بالاخره یه علامتی که تو قوطی هیچ عطاری پیدا نمی شه یعنی علامت تضاد (은 / 는) !!! البته این تضاد به معنی اون تضادی نیست که فکر می کنید حالا بیشتر توضیح میدم تا بهتر متوجه بشید . علامت تضاد برای بیان تضاد بین فاعل و مفعول و یا دیگر اجزای جمله با کلمه یا جمله ی قبلی بکار می رود .فرض کنید شما از کسی چیزی برای خوردن می خواهید طرف می خواهد بگه ما هم با کلاسیم (اینجا هم مثل خارجه !) از روی یک لیست شروع به پرسیدن می کنه که شما چی میل دارید (جی میل دارید!!؟!) خوب اول می پرسه آیا شما سیب میل دارید؟ شما میگی نه ! بعدش ازت می پرسه که آیا شما نان کوفت می کنید؟! (یا به عبارت دیگر می گه که سیب رو وله لش با نون حال می کنی؟!! ) . معادل انگلیسیه علامت تضاد رو میشه این گفت "What About" است . اگه درست دقت کرده باشید این علامت تضاد تضاد بین سیب و نون رو بیان می کنه . حالا این مکالمه رو به سه زبان می نویسمیم :

زبان

1

2

3

فارسی

آیا سیب می خوری؟

نه

نون چطور ؟ نون کوفت می کنی ؟!؟

انگلیسی

Do You Eat An Apple?

No

What About Bread? Do You Eat Bread?

کره ای

사과를 먹써어요

안니여요

빵은 먹었어요?

توجه کنید که علامت تضاد جای علامت فاعل یا علامت مفعول قرار می گیره یعنی بجای اونها میاد . فقط یه نکته که تا حالا حتما بهش پی بردید و اونم این که는واسه کلماتی استفاده می شه که با حرف صدادرا تمام می شوند و은 برای کلماتی که با حروف بی صدا تمام می شوند استفاده می شوند.

5. لغات درس

فارسی

کره ای

انگلیسی

آسیا

아시아

Asia

اروپا

유럽

Europe

آمریکا

아메리카

America(Not US)

آفریقا

아프리카

Africa

کره ی شمالی

북한(북(North) + 한(Korea))

North Korea

کره ی جنوبی

남한

South Korea

چین

중국

China

ژاپن

일본

Japan

استرالیا

호주

Australia

تایوان

대만

Taiwan

آمریکا

미국

The U.S.A

انگلیس

영국

England (UK)

آلمان

독일

Germany

فرانسه

프랑스

France

ایتالیا

이탈리아

Italy

هند

인도

India

روسیه

러시아

Russia

ملیت - کشور

나라

Country - Nation

پایتخت

수도

Capital City

کشور خارجی

외국(외(out , foreign) + 국)

Foreign Country

فرد خارجی

외국사람

Foreigner

فرد کره ای

한국사람

Korean Person

شخص ، فرد

Person

زبان کره ای

한국말

Korean Language

رسم الخط کره ای

한글

Korean alphabet (Hangul)

حروف چینی

한자

Hanja (Chinese Characters)

رسم الخط چینی

한문

Chinese writing

روزنامه

신문

Newspaper

مجله

잡지

Magazine

کاغذ

종이

Paper

کتاب درسی ، رساله

교과서

Text Book

رمان

소설

Novel

فرهنگ لغت

사전

Dictionary

فرهنگ کره ای - انگلیسی

한영사전

Korean-English Dictionary

فرهنگ انگلیسی – کره ای

영한사전

English-Korean Dictionary

ما

우리(우리의)

Us - We

کشورمان - وطن

우리 나라

Our Country

فرد خارجی

외국인

Foreigner

6. خلاصه ی درس

نوع فعل

قاعده

مثال

نوع اول

حذف علامت مصدری + 았어요

갔어요

نوع دوم

حذف علامت مصدری + 었어요

먹었어요

نوع سوم

حذف علامت مصدری +했어요

공부했어요

Preposition From:

Attach에서 to a noun from to phrase … from...

Which:

Both 어느 And 무슨 means which.

Contrastive Marker:

Attach )은 / 는) to the subject or object of a sentence to contrast it with a previous object or subject

Consonant: Vowel:

Contrastive Marker replaces both the object and subject marker

پایان

یادگیری زبان کره ای

۱۳۸۸ مهر ۳۰, پنجشنبه

تحصیل در کره


نقل قول از یک ایرانی در کره:
برای اومدن به کره جنوبی و اقامت گرفتن کره جنوبی شرایط برای همه یکسان نیست.

برای آمدن به کره جنوبی حتما باید دعوتنامه معتبر داشته باشید.

الان دوستان دانشجوی در حال تحصیل کره جنوبی اقامت موقت یکساله تحصیلی دارند.

کشور کره جنوبی قانون مخصوص به خودشو داره یعنی من که ۸ سال اینجا هستم نمیتونم به راحتی

اقامت بگیرم فقط یک راه وجود داره و آن هم اینست که تغییر تابعیت بدهم. یعنی بعد از کلی

زحمت و دوندگی آخرش هم امتحان(آزمون) تغییر ملیت بدم و این کار بسیار سختی است.

فرض کنید یک خارجی بیاد ایران و بخواهد ملیت ایرانی بگیره به او بگویند باید در حد یک

دانش آموز سوم راهنمایی از تاریج ایران و فرهنگ و .. را باید یاد بگیری. راستی شما سرود ملی

ایران را بلد هستید.خب برای کره ای شدن باید سرود ملی کره جنوبی را حفظ کنید.

در کره جنوبی هم برای تغییر ملیت این امتحان هست من کتابش را گرفتم واقعا سخت است.

ایرانیهای اینجا که اقامت دارند یا با کره ای ازدواج کردند و یا ویزای یک ساله و موقت دارن

که باید هر سال تمدید کنند.

برای آس و پاسها جایی در کره جنوبی نیست.

هزینه زندگی بستگی به شخص داره اما هزینه متوسط یک نفر در یک روز

سه وعده غذای در رستورانهای معمولی ۱۵ دلار میشه. البته چلو کباب هم تو رستوران ایرانی

آقا رحمان ۱۰ دلار با یک ماست و نوشابه موجود است.

بلیط اتوبوس ۱ دلار مترو هم به مسافت بستگی داره میانگین شهری ۱.۲ دلار است.

ورودی تاکسی تقریبا سه دلاربرای یک کیلومتر است

و بعد از یک کیلومتر هر دقیقه به آن اضافه میشه.

لباس و کفش نسبت به ایران ارزانتر است.

ارزانترین هتل شبی ۳۵ دلار در شهر سئول است ممکنه در شهرستانها ۳۰ دلار هم پیدا بشه

حیوان عجیب


شعراز مریم حیدرزاده

تو ميگي تشنمه راستي

من ميگم از غم آبه

تو ميگي دلم كبابه

من مي گم برو كنارش

تو ميگي رفت پيش يارش

من ميگم با تو چيكار كرد ؟

تو ميگي كشت و فرار كرد

من ميگم چيزي گذاشته ؟

تو ميگي دو خط نوشته

من ميگم بختش سياهه

تو ميگي اون بي گناهه

من ميگم رفته كه حالا

تو مي گي مونده خيالا

من ميگم مي آد يه روزي

تو ميگي داري مي سوزي

من ميگم رنگت چه زرده

تو مي پرسي بر ميگرده ؟

من ميگم بياد الهي

تو ميگي كه خيلي ماهي

من ميگم ماهت سفر كرد

تو ميگي تو رو خبر كرد ؟

من ميگم هر كي با ماهش

تو ميگي بار گناهش؟

من ميگم تو بي وفايي


شروع وبلاگ ام را با بازدید دوستانم

نوید روزی نو در عرصه زندگی میدانم